Thursday, November 17, 2011

Grr..

Salam alaik,

Hari ni sangat tenang walaupun banyak kerje nak kena buat. Program yang terdekat lagi seminggu je tinggal. Progress report FYP pon nak kena hantar minggu ni. at the same time ada 2 tests yg sedang menanti. bile free, tersgt lah free, tapi bile banyak kerje, amboiih tak cukup tangan nak buat..hee 

Sambil-sambil buat kerja, as usual, saya online la jugak.. terbaca kat status  kawan-kawan.. "beratnye dugaan mu Tuhan".. bila time ada masalah, ramai yang suka cakap macam tu "ini semua dugaan dari Tuhan..sabar2"

erm, saya just terfikir la..saya rasa macam tak sesuai je kalo cakap macam tu..iye betol, memang semua ujian tu datang dari Tuhan, tapi sometime saya rasa kita perlu 'check' jugak diri kita..maybe dugaan tu datang sebab kita ada buat silap..thats why la Tuhan turunkan ujian tu..maybe jugak Tuhan turunkan ujian sebab nak suruh kita sedar kita ada buat silap.. tak boleh la all the time cakap, ini semua dugaan Tuhan, kita pon kena check la diri kita..at the same time tune balik, kot kite ade ter'over' buat something ke..sebab saya rasa, Tuhan tu tak zalim.. tapi berbeza dgn para Nabi, para Auliya, itu saya setuju, ujian yang Tuhan bagi tu sebab nak uji mereka, sebab nak naik kan darjat mereka..

Macam kita-kita ni, saya rasa lebih beradab kalau kita rasa semua ujian yang Tuhan turunkan tu, sebab kita ada buat salah..pandangan saya jela..sebab orang macam saya ni memang banyak buat salah hee

"orang yang baik tak kan pernah rasa diri dia baik, orang yang berasa dia buat baik, belum tentu dia baik"

*Cepat-cepatlah FYP ni habis..grrr

No comments: