Sunday, April 15, 2012

Zaman Jahiliyah versi Kolar Putih

Zaman Jahiliyah versi Kolar Putih

Sebelum kelahiran Nabi Muhammad SAW, masyarakat arab diselubungi dengan kejahilan dan kehinaan sehingga dilabelkan sebagai masyarakat yang hidup di zaman jahiliyah. Kehidupan yang berlandaskan hawa nafsu dan kepentingan duniawi menjadi rutin masyarakat pada waktu itu. Minum arak boleh, berzina boleh, sumbang mahram boleh, membunuh boleh, rasuah makan riba, yang kaya semakin kaya. yang miskin semakin papa ditindas masyarakat "bangsawan" pada waktu itu. Pendek kata, masyarakat hidup dengan membuat undang2 hidup sendiri. Undang2 berlandaskan kuasa dan kemewahan. Kekuasaan dan kekayaan menjadi simbol kuasa, keagungan, darjat dan martabat yang tinggi dan dimuliakan oleh manusia. Bezanya, teknologi pada waktu itu tidak lah seperti hari ini.

Inilah zaman yang disebut sebagai kehidupan zaman jahiliyah. Persoalannya, apakah perbezaan masyrakat dahulu dengan sekarang. Ini lah yang dipanggil zaman jahiliyah versi kolar putih. Mengapa? Cuba kita perhatikan dan renungkan bersama. Hari ini, masyarakat Islam di Malaysia; berzina merata-rata, minum arak menjadi minuman kegemaran, berjudi di mana-mana, membunuh menjadi makanan, fitnah bergelimpangan, yang kaya semakin kaya, yang miskin semakin ditindas. Masyarakat berpecah dan berpuak2, angkara yahudi yang "mulia" dimata masyarakat kita. Di bibir kita membenci, tapi secara tidak sengaja kita menerima cara hidup mereka.

Manusia bergantung hidup kepada benda. (Internet, phone,wang, etc)--> ciptaan siapa? Bukan kah ini yang kita kejar hari-hari? Sistem matawang adalah propaganda yahudi. Ini disebabkan mereka tidak mempunyai emas,minyak dan hasil bumi yang banyak seperti negara-negara Islam. Dek kerana itu mereka mencipta sistem matawang untuk memperalatkan orang-orang Islam. Sistem riba dan penindasan ditanam dan di amalkan. Yang kaya menindas yang miskin. Maka terhasil la sumber pendapatan yang haram. Maka anak-anak orang Islam membesar dengan sumber yang haram. bagaimana ingin dibentuk akhlak nya? jadi tidak hairanlah lahir masyarakat yang rosak akhlak nya kerana secara tidak sedar, mereka dari kecil di suap dengan sumber yang haram. Secara sedar atau tidak, suka atau tidak kita telah menerima sistem mereka. Melalui internet pelbagai fitnah mereka telah sebarkan, pelbagai maklumat org Islam berada di dalam tangan mereka. 

Cuba kita kaji, sekecil-kecil rumah, di pedalaman kampung juga ada internet. Tidak dinafikan banyak kebaikkan yang diperoleh. tetapi kita perlu berhati-hati kerana ada angkara yang sedang disembunyi. Video Lucah, nyanyian lagu2 yg melalaikan, di tanam fahaman2 yahudi kedalam setiap sudut ruang yang ada supaya penghujung nya manusia meninggalkan budaya dan agama.

Manusia lalai menghabiskan masa, dengan dijanjikan keseronokkan dan kemuliaan. (Fitnah Dajjal: Syurga Dajjal, Neraka orang Mukmin)

Manusia hidup berpuak-puak dan berpecah belah. (parti politik, pembinaan masjid yang banyak) --> ideologi siapa? Yahudi. Bukan kah kerajaan Melayu ditadbir oleh Sultan/ Raja. Seluruh rakyat berbaiah dan memberi daulah kepada raja dengan berjanji taat setia. Sistem beraja mengamalkan konsep satu suara. Apa sahaja yang dititah sultan maka rakyat akan menerima. dan sultan pula akan di nasihat oleh ulul amri atau ulama-ulama supaya keputusan yang dibuat itu sentiasa dalam Redha Allah. Disebabkan itu. Maka rakyat bersatu dibawah pimpinan raja. hari ini? rakyat berpecah kerana perbezaan parti politik. Cuba kita kaji ini angkara siapa? Yahudi. Disebabkan ingin menjatuhkan Islam, maka dari dulu lagi mereka ingin menjatuhkan sistem beraja. dan cuba kita kaji mengapa sekumpulan manusia yang membuat demonstrasi pada hari ini memakai T-shirt bewarna kuning? apa kaitannya? siapa dalangnya?

Mengapa pembinaan masjid begitu banyak selepas kemerdekaan? selepas penjajahan barat? Ini kerana tujuan asal mereka adalah untuk memecahkan umat dan qariah di suatu negeri. Dipecahkan tanah melayu kepada pelbagai negeri. ditanamkan semangat kepuak-puakkan dan suku, supaya kita benci sesama kita. Kita solat, puasa, menunaikan haji, tapi hidup dalam murka Allah. mengapa? kerana kita berpecah belah antara satu sama lain. Ini perintah Allah swt supaya kita beriman dan bersatu di dalam jemaah-Nya.

Firman Allah swt yang bermaksud,

“Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam), dan janganlah kamu bercerai-berai, dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliyah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara. Dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliyah), lalu Allah selamatkan kamu dari neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keterangan-Nya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayah-Nya.” Al-Imran: 103

Persoalannya, apakah perbezaan masyarakat jahiliyah dahulu dengan sekarang? sama saja bukan? Tetapi Allah swt tidak zalim kepada kita. Dahulu diturunkan manusia pilihan Rasulullah saw untuk menyatukan umat dan menyelamatkan kembali akidah mereka. sehingga mereka menjadi Jemaah yang kuat dan Rasulullah diangkat dan diterima sebagai Imam mereka. Pada hari ini, siapa yang akan menyelamatkan kita??? (bersambung)..

No comments: